مجله

فلفل کاین چیست و چه خواصی دارد؟

فلفل کاین و پودر فلفل کاین

فلفل کاین چیست؟

فلفل کاین یا Cayenne Pepper نوعی فلفل چیلی است. این فلفل از خانواده گیاهان گلدار شب تاب هستند و شباهت زیادی با فلفل دلمه ای و ژالاپینو دارند. خواستگاه این فلفل در آمریکای مرکزی و جنوبی می باشد. اما به تدریج با افزایش محبوبیت و استفاده از فلفل کاین در غذا های مختلف، در قرن پانزدهم توسط کریستف کلمب به اروپا آورده شدند.

بسیاری از مردم فلفل کاین را پادشاه گیاهان دارویی می دانند. در حقیقت این فلفل ها هزاران سال است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند. پودر فلفل کاین نه تنها خواص دارویی دارد بلکه برای پخت و پز عالی است و حاوی چندین ماده مغذی و مفید می باشد.

فلفل کاین یک ادویه محبوب است که در غذاهای مناطق مختلف جهان و ملل مختلف استفاده می شود. این ادویه هزاران سال است که از نظر دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. این فلفل ها مانند ادویه هایی مثل زردچوبه، دارچین و فلفل سیاه حاوی انواع آنتی اکسیدان ها است که برای سلامتی مفید هستند. خرید عمده ادویه و انواع فلفل ها و چاشنی های کمیاب در پینار به سادگی فراهم شده است.

ارزش غذایی فلفل کاین

یک قاشق غذاخوری یا معادل آن 5 گرم کاین حاوی موارد زیر است:

  • کالری: 17
  • چربی: 1 گرم
  • کربوهیدرات: 3 گرم
  • فیبر: 1.4 گرم
  • پروتئین: 0.6 گرم
  • ویتامین A: 44% RDI
  • ویتامین E: 8% RDI
  • ویتامین C: 7% RDI
  • ویتامین B6: 6% RDI
  • ویتامین K: 5% RDI
  • منگنز: 5% RDI
  • پتاسیم: 33% RDI
  • ریبوفلاوین: 5% RDI

فلفل کاین حاوی ماده ای به نام کپسایسین است که خواص فوق رابه همراه دارد.

تندی فلفل این در اثر وجود این ماده به وجود می آید. در واقع میزان تند بودن فلفل قرمز به محتوای کپسایسین آن بستگی دارد. هرچه مقدار کپسایسین بیشتر باشد، این ادویه تند تر می شود.

 

پرمخاطب های مجله: ادویه زعتر چیست؟

خواص فلفل کاین

افزایش متابولیسم به کمک فلفل کاین

فلفل کاین با افزایش گرمای بدن میزان متابولیسم شما را افزایش می دهد و باعث می شود کالری بیشتری در روز بسوزانید. اگر به صورت منظم از این ادویه استفاده می کنید بدن شما به اثرات آن عادت می کند. و اثرات چربی سوزی این فلفل به تدریج کاهش می یابد.

فلفل کاین تند و قرمز رنگ

پرمخاطب های مجله: خواص شگفت انگیز زردچوبه برای پوست و مو

کاهش احساس گرسنگی

جالب اینجاست که فلفل کاین می تواند گرسنگی شما را کاهش داده و به شما کمک کند کمتر غذا بخورید. این فلفل برای مدت طولانی تری احساس سیری را در شما ایجاد می کند. کپسایسین موجود در پودر فلفل کاین به کاهش گرسنگی کمک می کند.

نتایج یکی از تحقیقات برای بررسی خواص کاین نشان داد افرادی که این ماده را مصرف می کنند نسبت به افرادی که هیچ غذایی مصرف نکرده اند در طول روز غذای کمتری میخورند. به طور خاص ، کسانی که از مکمل های کاین استفاده می کردند 10 درصد کمتر غذا خوردند. در حالی که کسانی که نوشیدنی حاوی کپسایسین مصرف کردند 16 درصد کمتر غذا مصرف کردند.

کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک خطر بزرگ برای سلامتی در سراسر جهان است. در حقیقت بیش از 40 درصد از بزرگسالان بالای 25 سال دارای فشار خون بالا هستند. فلفل کاین می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد. فلفل کاین با شل کردن عروق خونی می تواند فشار خون را کاهش دهد.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

به طور کلی مصرف ادویه ها به مقدار درست اثرات مثبت روی معده دارد. به عنوان مثال فلفل کاین می تواند به تقویت دفاع معده در برابر عفونت ها کمک کند. این ادویه با تولید مایع گوارشی به رساندن آنزیم ها به معده کمک کند و هضم غذا را آسان می کند

در حالی که برخی معتقدند غذای تند ممکن است باعث زخم معده شود، این فلفل به طور کلی به کاهش خطر زخم معده کمک می کند.

تسکین درد مفاصل و ماهیچه ها

  • درد پایین کمر
  • درد بعد از عمل
  • درد ناشی از شرایط عصبی

علاوه بر این، توجه به این نکته ضروری است که کرم کپسایسین نباید روی زخم باز یا پوست شکسته استفاده شود.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

سرطان یک بیماری است که با رشد غیرقابل کنترل سلول ها خود را نشان می دهد. خواص فلفل کاین باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می گردد. نحوه عملکرد آن به صورت حمله به مسیرهای مختلف در روند رشد سلول های سرطانی می باشد.

کپسایسین می تواند رشد سلول های سرطانی را کند کرده و حتی باعث مرگ سلولی برای انواع مختلف سرطان، از جمله سرطان پروستات، لوزالمعده و پوست شود.

پرمخاطب های مجله: خواص شگفت انگیز میخک برای سلامتی

 

عوارض مصرف فلفل کاین

به طور کلی فلفل کاین به عنوان ادویه بی خطر شناخته می شود. با این حال، خوردن بیش از حد این فلفل در یک وعده غذایی باعث درد معده می شود.

اگر از داروهای کنترل فشار خون بالا استفاده می کنید، قبل از استفاده از این فلفل با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است باعث سرفه شود .

همچنین اگر داروی رقیق کننده خون مانند وارفارین مصرف می کنید، قبل از مصرف کاین با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد. همچنین هنگام استفاده از کرم کپسایسین بر روی پوست خود، آن را روی زخم باز یا پوست شکسته استفاده نکنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *