مجله

بسته بندی و فروش ادویه جات در خانه

بسته بندی ادویه خانگی

بسته بندی و فروش ادویه جات در خانه یک شغل نوپا نیست. پیش از پیشرفت تکنولوژی نیز، بشر برای پخت و پز در خانه خود، به آسیاب گیاهان عطم دار و تولید ادویه می پرداخته است. در واقع بسیاری از اقوام قدیمی، در تولید ادویه خود کفا بوده اند. اما با تغییر در روند زندگی اجتماعی و گسترش دغدغه های آن، زمان کمتری برای انجام چنین کارهایی وجود داشت. از این رو مشاغل گروه بندی شدند. با پیشرفت تکنولوژی، تولید و فروش ادویه جنبه صنعتی به خود گرفت. افراد بسیاری به خصوص دانشجویان و زنان خانه دار از این موضوع استقبال بی نظیری داشتند. زیرا خرید ادویه آماده و با کیفیت، صرفه جویی مثبتی در زمان برای آنها بود.

در دهه اخیر، ورود اینترنت به زندگی روزمره تک تک افراد و توسعه زندگی شهری، افراد را به سمت کمال گرایی و بازار آنلاین سوق داد. مشاغل بسیاری وارد این بازار اینترنتی شدن. از فروش آهن آلات تا فروش عمده ادویه در خانه به صورت اینترنتی رونق پیدا کرده است. نکته مهمی که این مشاغل را سرپا و بی رقیب نگه می دارد، مارکتینگ خوب و کیفیت بالای کالا و خدمات است. در این مقاله قصد داریم تا بسته بندی و فروش ادویه جات در خانه را بررسی کنیم.

چرا بسته بندی و فروش ادویه جات در خانه انجام می شود؟

دلیل بسته بندی و فروش ادویه جات در خانه موارد زیر می باشد:

  • سود قابل توجه
  • نیاز به سرمایه اولیه کم
  • نیاز به سرمایه در گردش پایین
  • عدم نیاز به اختصاص فضای قابل توجه جهت نگهداری و بسته بندی ادویه

ادویه جات به سه طریق بسته بندی و فروخته می شوند:

  • سنتی ترین روش، آسیاب و بسته بندی آن در عطاری ها است که امروزه نیز این روش مرسوم است.
  • دومین روش، بسته بندی و فروش ادویه در کارخانجات و به صورت صنعتی و ماشینی انجام می شود.
  • سومین روش آسیاب و بسته بندی ادویه در خانه است.

بسیاری از افرادی که  در خانه به بسته بندی و فروش ادویه مشغولند، افراد نیازمند نیستند. بلکه به دنبال خود اشتغالی و ارائه یک محصول حرفه ای با کمترین هزینه و بیشترین درآمد می گردند.

بسته بندی خانگی ادویه شغلی است که این روزها بسیاری از زنان خانه دار به آن مشغولند. این یک شغل خانگی بسیار خوب و پر درآمد برای این قشر جامعه است. زیرا علاوه بر رسیدگی به امور فرزاندان و منزل، به شغل و حرفه ای مشغولند. در کنار آن استقلال مالی خود را نیز حفظ کرده اند.

پس از این که در پینار تصمیم به فروش عمده ادویه را به صورت آنلاین گرفتیم، مشتریان زیادی از سراسر کشور به ما مراجعه کردند که به دنبال خرید ادویه برای فروش ادویه در خانه بودند. این افراد از سراسر کشور برای کسب درآمد به این شغل روی آورده بودند که نشان دهنده ی سودآوری این شغل است.

فروش و بسته بندی ادویه در خانه

هزینه راه اندازی کسب و کار خانگی بسته بندی ادویه چقدر است؟

به هر حال برای بسته بندی و فروش ادویه در خانه، شما نیاز به یک سرمایه اولیه هرچند اندک دارید.

هزینه هایی که باید پیش از راه اندازی شغل فروش و بسته بندی ادویه جات در منزل، محاسبه کنید عبارتند از:

مواد اولیه و گیاهانی که باید از آنها ادویه بسازید. مبالغ این موارد با توجه به قیمت روز بازار محاسبه می شود.

  • دستگاه آسیاب خانگی: قیمت دستگاه های مختلف آسیاب خانگی، با توجه به مدل و برند آن متفاوت است. امروزه انواع آسیاب مناسب برای این کار از حدود 1 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان است. آسیاب های ارزانتر معمولا تنها یک یا دو نوع ادویه را آسیاب می کنند، طرفیت پایین تری داشته و سرعت آسیاب آن ها کمتر است.
  • خرید بسته بندی مناسب برای ادویه: بسته بندی ادویه ها به صورت پاکت های پلاستیکی یا کاغذی هستند که به صورت کیلویی به فروش می رسند. برخی افراد نیز برای بسته بندی ادویه جات جار های شیشه ای و ظروف پت را انتخاب می کنند. قیمت این ظروف با توجه به اندازه و جنس متغییر می باشد.
  • دستگاه پرس جهت بسته بندی: ادویه جات دانه بندی ریز دارند، در نتیجه به راحتی از هر درزی خارج می شوند. در پاکتها را حتما پرس کنید تا ادویه در حین جابه جایی از بسته بندی خارج نشود و کیفیت خود را از دست ندهد.
  • ترازو خانگی: شما برای بسته بندی و مدیریت فروش محصول، موظف به بسته بندی با وزن مشخص هستید. از این رو به یک دستگاه ترازو نیاز دارید. هزینه ترازو خانگی با توجه به مدل آن بین 150.000 تا 2 میلیون تومان است.
  • هزینه برق مصرفی جهت استفاده از آسیاب: هزینه برق مصرفی دستگاه نیز باید در محاسبات شما در نظر گرفته شود. با توجه به ساعت و میزان مصرف، ماهیانه حدود 20.000 الی 50.000 تومان است.
  • استهلاک و تعمیرات دستگاه: در کنار همه اینها هزینه استهلاک و تعمیرات دستگاه آسیاب ادویه جات، سالیانه 10% مبلغ آسیاب محاسبه گردد.

علاوه بر تمام این موارد، هزینه دستمزد، زمانی که برای کار گذاشته اید، هزینه آب جهت شستشوی برخی از گیاهان مواد اولیه و حمل و نقل را نیز باید در نظر بگیرید.

هزینه های مربوط به فروش و بسته بندی خانگی ادویه جات به دو گروه هزینه های ثابت و متغیر در نظر گرفته می شود. منظور از هزینه‌های ثابت مثل هزینه اجاره محل، هزینه آب و برق است. هزینه ‌های متغییر مربوط به هزینه خرید مواد اولیه، پاکت های بسته بندی و … است.

درآمد فروش ادویه جات در خانه چقدر  است؟

برای آنکه میزان در آمد فرش ادویه خانگی در آمد فرش ادویه خانگی را محاسبه کنید، لازم است مجموع هزینه هایی که پرداخت کرده اید را از نرخ و قیمت کلی فروش محصول کم کنید. در نهایت سود حاصل از هر بسته بندی را به دست خواهید آورد. هر چه کیفیت محصولی که ارائه کرده اید، بیشتر باشد، یا قیمت مطلوب تری برای آن در نظر بگیرید، مشتری بیشتری را جذب خواهید کرد.

جهت فروش عمده ادویه در خانه می توانید با تعدادی از سوپرمارکت ها، عطاری ها، فروشگاه های مواد غذایی، رستوران ها، آشپزخانه ها و … قرار داد ببندید و آنها را سودی حدود 5 تا 7 میلیون تومان به فروش برسانید. همچنین می توانید از طریق برخی شبکه ای اجتماعی مثل اینستاگرام، آنها را با سود بیشتری و به صورت آنلاین بفروشید.

چه محصولاتی در این شغل قابل فروش است؟

پیش از شروع کار باید ابتدا تمام ادویه ها را بشناسید. برخی از ادویه ها به صورت ترکیبی آماده می شوند. در نتیجه روش آسیاب آنها نیز با هم متفاوت است.

اصلی ترین و پر متقاضی ترین ادویه های مصرفی عبارتند از: نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر آویشن، پاپریکا،

پودر سیر، سماق، پودر و چوب دارچین، پودر زنجبیل، پودر و دانه هل، زیره سبز و سیاه، جوز هندی ساییده شده، پودر تخم گشنیز، پودر میخک، لیمو امانی و … است

انواع ادویه ترکیبی پرفروش برای مشاغل خانگی شامل موارد زیر می باشد:

اینها تنها چند مثال ساده از لیست ادویه های ترکیبی بودند. در صورتی که مشتریان بیشتری داشتید ادویه های ترکیبی زیر نیز از شما درخواست می شود. در نتیجه باید با فرمول های ترکیب آنها آشنا باشید و به صورت سفارشی برای مشتری خود آنها را تهیه کنید.

  1. ادویه ماکارونی
  2. ادویه کاری
  3. ادویه ترشی
  4. ادویه فلافل
  5. ادویه مخصوص قورمه سبزی
  6. ادویه پلویی
  7. ادویه لوبیا پلو
  8. ادویه گوشت
  9. ادویه میگو
  10. ادویه قیمه
  11. ادویه مرغ
  12. ادویه همبرگر
  13. ادویه خورشتی
  14. ادویه کوکو
  15. ادویه مخصوص کباب کوبیده
  16. ادویه پیتزا
  17. ادویه تاکو
  18. ادویه ترشی هفت بیجار
  19. ادویه ترشی
  20. ادویه لازانیا
  21. ادویه بوقلمون
  22. ادویه هفت رنگ
  23. ادویه پاچینی
  24. ادویه گوشت
  25. ادویه کباب
  26. ادویه قیمه نثار

فروش ادویه جات خانگی و بسته بندی

پرسود ترین ادویه ها برای فروش خانگی

چنانچه قصد فروش و بسته بندی ادویه جات در خانه را دارید، پر سود ترین ادویه های مصرفی را نیز شناسایی کنید. با توجه به اینکه با چه فروشگاهی و در چه منطقه جغرافیایی زندگی می کنید، ادویه پر فروش شما متفاوت است. به عنوان مثال ادویه های تند در جنوب کشور بیشتر فروخته می شود. در نتیجه فروش آنها سود بیشتری به همراه دارد.

اما به طور کل فروش ادویه های اصلی سود بیشتری دارد. زیرا بیشترین مصرف را در پخت و پز دارند. به عنوان مثال ادویه قیمه توسط همه افراد خریداری نمی شود. اما زردچوبه، دارچین، برگ آویشن و فلفل تقاضای زیادی دارند و به سادگی به فروش می رسند و حاشیه سود بالایی نیر دارند. با خرید عمده ادویه می توانید حاشیه سود خود را بالاتر ببرید. برای مثال قیمت عمده زردچوبه 48 هزار تومان می باشد، در حالی که در فروش خانگی با قیمت 90 هزارتومان به فروش می رسد.

چگونه فروش ادویه جات در خانه را گسترش دهیم؟

اولین نکته در فروش و بسته بندی خانگی ادویه جات، رعایت نکات بهداشتی است. چنانچه گیاهان را پیش از آسیاب تمیز نکنید، نتیجه آن پس از آسیاب مستقیما بر رنگ و طعم آن تاثیر می گذارد. در نتیجه کالای شما کیفیت لازم را نخواهد داشت. کسانی که آشپزی می کنند بر این نکته بسیار حساسند. در نتیجه خیلی زود کسب و کار شما با شکست مواجه شده و مشتری های خود را از دست خواهید داد.

برای توسعه کار، خود را محدود به چند نوع ادویه نکنید. می توانید انواع دمنوش، عرقیجات و خشکبار و محصولات مرتبط مثل خلال لیمو عمانی، پودر پسته، خلال بادام و پسته و … را نیز به سبد فروش محصولاتتان اضافه کنید.

همچنین می توانید گیاهان مختلف مثل آویشن، گل محمدی، پونه، گشنیز، گل گاو زبان، هل و غیره را به صورت دمنوش های گیاهی خانگی در منزل بسته بندی نمایید.

برای آنکه محصولات خود را بهتر و در تعداد آماری بیشتری بفروشید، بسته بندی جذاب تر و خلاقانه ای برای آن در نظر بگیرید. سبک بسته بندی و تلیغاتی که در نظر می گیرید می تواند نوعی برند سازی برای کسب و کار خانگی شما باشد.

با توجه به سطح و لول فروش، ادویه تولید کنید. زیرا ادویه ها بعد از مدتی عطر و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. بسیاری از خانمها و آشپزها، بر روی این موضوع حساسند. بنابراین اگر در ابتدای کار هستید و هنوز حجم فروش کمی دارید، آسیاب کمتری داشته باشید.

اگر می خواهید این کار را برای مدت طولانی ادامه دهید، حتما به فکر مجوز های لازم از سمت شبکه ها و سازمانهای بهداشتی باشید.

2 نظر در “بسته بندی و فروش ادویه جات در خانه

  1. مریم ملازاده گفت:

    باسلام .اگر ابتدای کارباشیم و مقدار بسیار کمی آماده کنیم برای فروش مویرگی،نیاز به مجوز دارد ؟هایپرها و مارکت ها قبول میکنند؟

    1. پینار گفت:

      سلام ممنونم از پیامتون.
      برای فروشگاه های بزرگ نیاز به مجوز هست. اما برای عطاری ها، رستوران ها، کافی شاپ، کترینگ و فست فود ها که مصرف ادویه بالایی هم دارند نیاز به مجوز نیست و بهتره از این مراکز شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *