مجله

خواص شگفت انگیز زردچوبه برای پوست و مو

خواص زردچوبه برای پوست و مو خانم در حال استفاده از ماسک زردچوبه

زردچوبه علاوه بر طعم و عطر خاص خود خواص شگفت انگیز برای پوست و موها دارد. اگر شما هم می خواهید بدانید” زردچوبه برای چی خوبه؟” ما در مقاله فواید و خواص زردچوبه کلیه خاصیت های این ادویه را بررسی کرده ایم. اما از آنجا که زردچوبه برای درمان خانگی ریزش مو، تقویت موی سر و ماسک زردچوبه برای پوست اهمیت بالایی دارد. در این جا به صورت اختصاصی خواص زردچوبه برای پوست و مو را بررسی کرده ایم.
خواص زردچوبه برای مو
خواص زردچوبه برای پوست

خواص زردچوبه برای پوست

در این جا خواص زردچوبه در روتین مراقبت از پوست شما آمده است.

روشن شدن پوست با زردچوبه
کاهش سیاهی دور چشم به کمک زردچوبه
درمان آکنه های پوستی
محافظت در برابر نور خورشید و پیری زودرس
رفع اثر ترک های پوستی
احیای پوست های خشک

روشن شدن پوست با زردچوبه

اگر می خواهید به طور طبیعی پوستی درخشان داشته باشید، به سراغ زردچوبه بروید. خواص زردچوبه برای روشن شدن و درخشندگی پوست به دلیل مواد آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی به نام کورکومین است که در زردچوبه وجود دارد. این فواید زردچوبه پوست را روشن می کند، رنگ پوست را بهبود می بخشد و پوست کدر شما را جوان می کند.

کاهش سیاهی دور چشم به کمک زردچوبه

اگر شما هم به دنبال کاهش سیاهی دور چشم هستید حتما راه های زیادی را امتحان کرده اید و نتیجه نگرفته اید. یکی از مزایای مصرف زردچوبه کاهش سیاهی دور چشم است . از آنجایی که زردچوبه یک عامل ضد التهابی و روشن کننده است می تواند تیرگی دور چشم را نیز کاهش دهد. همچنین این ادویه گردش خون را تحریک می کند که باعث کاهش پف و تیرگی زیر چشم می گردد.

درمان سیاهی دورچشم با زردچوبه

پرمخاطب های مجله: خواص شگفت انگیز فلفل قرمز برای سلامتی

درمان آکنه های پوستی

یکی از خواص زردچوبه برای پوست، درمان آکنه می باشد. این ادویه نه تنها یک ضد عفونی کننده طبیعی برای جلوگیری از گسترش باکتری‌ها است، بلکه ضد التهاب است که قرمزی و تورم را از بین می‌برد. به ویژه هنگامی که با سرکه سیب ترکیب می شود دارای خواص موثرتری می شود.

برای درمان خانگی لکه های پوستی با استفاده از زردچوبه کافیست مقادیر مساوی از زردچوبه و عسل را با هم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را به عنوان ماسک روی پوست خود قرار دهید. بعد از 20 دقیقه پوست خود را بشویید.

حافظت در برابر نور خورشید و پیری زودرس

آیا می دانید که یک زره مخفی ضد پیری در کابینت خود پنهان کرده اید؟ قرار گرفتن در معرض UVB برای طولانی مدت پوست را خشک و ضمخت می کند. زردچوبه خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند. استفاده از زردچوبه به صورت موضعی یا مصرف داخلی آن برای بهره‌مندی از این فواید توصیه می گردد.

برای یک تهیه این ماسک کافیست ½ قاشق چایخوری را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. آن را روی صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید. ماسک های زردچوبه و عسل آماده در بازار نیز وجود دارد که می توانید آنها را خریداری کنید.

رفع ترک های پوستی با ماسک زردچوبهرفع اثر ترک های پوستی با ماسک زردچوبه

ترک های پوستی ناشی از چاقی و لاغری یا حاملگی اثراتی را روی پوست می گذارد که برای همه آزار دهنده است. این خطوط کوچک مزاحم به سختی قابل درمان هستند، اما زردچوبه می تواند به روشن شدن ظاهر آنها کمک کند. زردچوبه دارای قدرت آنتی اکسیدانی برای نفوذ و بهبود عملکرد سلول های غشای پوست است که به پیشگیری و درمان ترک های پوستی کمک می کند.

ماسک خانگی زردچوبه برای درمان ترک های پوستی را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و  ⅛ یک لیمو تهیه کنید. این مخلوط را دو بار در روز روی نواحی آسیب دیده بمالید. سپس ناحیه را با به طور کامل بشویید.

احیای پوست های خشک

زردچوبه می تواند پوست را عمیقا آبرسانی و احیا کند و در عین حال علائم خشکی را کاهش دهد. زندگی شهری و استفاده از لوازم آرایشی برای طولانی مدت باعث تشدید خشکی پوست می شود.

این ادویه به طور طبیعی روند حذف سلول های مرده پوست را سرعت می بخشد تا پوستی سالم و نرم ایجاد کند. همچنین از سلول های پوست در برابر آسیب بیشتر محافظت می کند. استفاده از کرم زردچوبه احیا کننده برای تقویت پوست خشک نیز توصیه می شود. همچنین اگر مصرف زردچوبه را در دمنوش ها افزایش دهید یا آن را به غذا اضافه کنید، می‌تواند به شما برای مرطوب کردن پوست کمک کند.

خواص زردچوبه برای مو

در قسمت قبل خواص زردچوبه برای پوست را بررسی کردیم در این بخش به بررسی خواص زردچوبه برای مو می پردازیم. این خواص مهم عبارتند از :

جلوگیری از ریزش مو
درمان شوره سر
افزایش رشد موی سر
بهبود سلامت پوست سر
محافظت از موها در برابر عوامل استرس زای محیطی

جلوگیری از ریزش مو به کمک زردچوبه

در ریزش موی افرای مختلف دلایل متفاوتی می تواند دخیل باشد. اما یکی از این دلایل التهابات ایجاد شده در موها و پوست سر می باشد.

درمان شوره سر

دلایل زیادی برای خشکی و خارش پوست سر وجود دارد، اما اغلب زردچوبه می تواند این مشکلات را درمان کند. خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی موجود در زردچوبه برای از بین بردن یا کاهش شوره سر مفید است. زمانی که شوره سر بدون درمان رها شود، در نهایت می تواند منجر به ریزش مو شود. رفع شوره سر با زردچوبه می تواند به سلامت پوست سر نیز کمک کند.

برای درمان شوره سر با زردچوبه یک بار در هفته، ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه ارگانیک را با 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک مخلوط کنید. بگذارید این مخلط حدود 30 دقیقه روی موهای خشک بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید و اجازه دهید به صورت طبیعی خشک شود. دقت داشته باشید که ماسک موی خانگی زردچوبه که برای موهای تیره بهتر است زیرا زردچوبه می تواند موهای بلوند یا روشن را لکه دار کند. اما می توانید با خرید ماسک موی آماده زردچوبه به سادگی از آن استفاده کنید.

افزایش رشد موی سر

از آن جا که زردچوبه برای ترمیم پوست مفید است، می تواند مشکلاتی پوست سر را نیز درمان کند. زردچوبه می تواند از ریزش مو ناشی از عفونت‌های خاص پوست سر و شوره سر جلوگیری کند. موها و پوست سر شما نشانه‌هایی را به شما می‌دهند که می توانید تشخیص دهید مشکل ریزش موی شما به چه دلیلی است. اولین نشانه که باید به آن توجه کنید خارش کف سر است. اگر خارش را نادیده بگیرید، موها شروع به ریزش می کنند و وقتی ریزش را نادیده بگیرید موها شروع به نازک شدن می کنند.

برای درمان ریزش مو و افزایش رشد موی سر به کمک زردچوبه ترکیب مقادیر مساوی زردچوبه و روغن زیتون را توصیه می شود. نحوه استفاده از این ماسک زردچوبه به این صورت است که آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشویید. برای شستت و شو از یک شامپوی طبیعی استفاده کنید.

بهبود سلامت پوست سر

خواص درمانی و ضد التهابی زردچوبه به طور طبیعی به تحریک پوست سر کمک می کند. برخلاف سایر محصولاتی که این کار را با افزودن مواد مصنوعی انجام می دهند. زردچوبه یک افزودنی طبیعی عالی برای پوست سر و موی سالم است.

محافظت از موها در برابر عوامل استرس زای محیطی

رادیکال های آزاد می توانند موها، پوست سر و چهره شما را خراب کنند. یکی از خواص زردجوبه برای مو داشتن آنتی اکسیدان برای مبارزه با رادیکال های آزاد است. در نتیجه فولیکول های مو از آسیب مولکول های مضر محافظت می شوند.

پرمخاطب های مجله: خواص شگفت انگیز میخک برای سلامتی

زردچوبه برای چه نوع موهایی مفید است؟

کارشناسان معتقداند که زردچوبه می تواند هر نوع مویی را تقویت کند. با این حال اگر بیماری التهابی روی پوست سر دارید، باید پیش از استفاده با پزشک خود مشورت کنید. در برخی موارد دیده شده که زردچوبه شرایط التهابی پوست سر را تشدید می کند که ناشی از آلرژی یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مداوم است. در صورتی که مشکل التهاب پوست سر ندارید بدون نگرانی از این ادویه استفاده کنید و از خواص شگفت انگیز زردچوبه برای مو بهره مند شوید.

نحوه استفاده از زردچوبه برای مو

زردچوبه ممکن است به صورت موضعی یا خوراکی مصرف شود. برای مصرف خوراکی زردچوبه باید بین 500 تا 2000 میلی‌گرم در روز استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که اگر زردچوبه را به صورت خوراکی مصرف می کنید، آن را با داروهایی که می توانند لخته شدن خون را کاهش می دهند، از جمله آسپرین و ایبوپروفن ترکیب نکنید.

ماسک زردچوبه و عسل

یک ماسک مرطوب کننده عالی زردچوبه را می توان به راحتی با مخلوط کردن مقادیر مساوی روغن زیتون و زردچوبه درست کرد. سپس به این ترکیب مقدار کمی عسل اضافه کنید تا ماسک مرطوب‌کننده‌تر شود. پس از هم زدن و یک نواخت شدن، ماسک زردچوبه و عسل شما آماده است. ماسک را به طور یکنواخت روی موها بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند و مواد به موها خیس بخورند. در نهایت موهای خود را با شامپو و نرم کننده مورد علاقه خود آبکشی و تمیز کنید.

 

2 نظر در “خواص شگفت انگیز زردچوبه برای پوست و مو

  1. المیرا خانی گفت:

    ماسک زردچوبه برای پوست خشک و لیزر شده هم مفید هست؟

    1. pinarlife گفت:

      بله اما حتما بعد از لیزر به کرم های مخصوص نیاز دارید بعد از 2 تا 3 روز می توانید از ماسک زردچوبه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *