مجله

خواص شگفت انگیز فلفل قرمز برای سلامتی

فلفل قرمز های کوچک چیده شده روی چوب

فلفل قرمز در درجه اول به عنوان ادویه استفاده می شود و می توان آن را پخته یا خشک و پودر کرد. کپسایسین اصلی ترین ترکیب گیاهی فعال در فلفل قرمز است که مسئول طعم بی نظیر و تند آنها و بسیاری از خواص را برای انسان به همراه دارد. این مقاله هر آنچه را که باید درباره خواص فلفل قرمز بدانید به شما می گوید.

برای خرید فلفل قرمز تازه و درجه یک پودر شده می توانید به فروشگاه ادویه پینار مراجعه کنید. این فروشگاه برای مشتریان خرید عمده ادویه که معمولا رستوران ها و فست فود ها هستند نیز پیشنهادات ویژه ای ارائه نموده است.

 

ارزش غذایی فلفل قرمز

ارزش غذایی و مواد مغزی 1 قاشق غذاخوری (15 گرم) پودر فلفل قرمز به شرح زیر است:

  • کالری: 6
  • آب: 88٪
  • پروتئین: 0.3 گرم
  • کربوهیدرات: 1.3 گرم
  • شکر: 0.8 گرم
  • فیبر: 0.2 گرم
  • چربی: 0.1 گرم

فلفل قرمز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. با این حال چون فلفل قرمز در مقادیر کم خورده می شود، مقدار کمی از این ویتامین ها را می توان دریافت کرد:

  • ویتامین C : فلفل چیلی سرشار از این آنتی اکسیدان قوی است که برای بهبود زخم و عملکرد سیستم ایمنی مهم است.
  • ویتامین B6 : خانواده ویتامین های گروه B و شامل B6 در افزایش متابولیسم انرژی نقش دارند.
  • ویتامین K1:  ویتامین K1 برای سلامت استخوان ها و کلیه ها ضروری است.
  • پتاسیم : یک ماده معدنی ضروری رژیم غذایی است که فواید مختلفی دارد. در صورت مصرف در مقادیر مناسب خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
  • مس: که غالباً در رژیم غذایی غربی وجود ندارد ، یک عنصر کمیاب ضروری برای استخوان های قوی و سلول های عصبی سالم است.
  • ویتامین A: فلفل قرمز سرشار از بتا کاروتن است که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند.

فلفل قرمز ، پودر فلفل قرمز و سس فلفل قرمز

پرمخاطب های مجله: خواص شگفت انگیز زردچوبه برای پوست و مو

خواص پودر فلفل قرمز

خواص پودر فلفل قرمز باعث شده اکه در تب سنتی نیز برای کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی و … مورد استفاده قرار گیرد.

فواید پودر فلفل قرمز برای دستگاه گوارش

یکی از خواص شگفت انگیز پودر فلفل قرمز یا چیلی برای دستگاه گوارش است که برای همه ما باور نکردنی است. زیرا سالهاست به افراد مبتلا به زخم معده گفته می شود که از خوردن غذاهای تند پرهیز کنند. اما تحقیقات نشان داده است که فلفل چیلی برای بهبود زخم معده مفید است. به این صورت که کپسایسین موجود در فلفل در واقع به عنوان یک ضد تحریک کننده عمل می کند.

از دیگر فواید پودر فلفل این است که به دلیل مقادیر کمی آنتی اکسیدان و سایر مواد شیمیایی برای بهبود مشکلات گوارشی مانند ناراحتی معده، کاهش گاز روده، درمان اسهال و درمان گرفتگی عضلات مفید خواهد بود.

روش عملکرد فلفل قرمز به این صورت است که با کاهش اسیدیته در دستگاه گوارش مانع از ایجاد زخم می شود. همچنین به تولید بزاق کمک می کند و آب معده را به هضم کمک می کند.

خواص فلفل قرمز برای قلب

خواص پودر فلفل قرمز به سیستم گردش خون کمک می کند و با کاهش کلسترول خون از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.  این ادویه تند و گرم رسوبات چربی را در رگ ها کاهش می دهد و بنابراین از لخته شدن بیش از حد خون پیش گیری می کند. همچنین عروق خونی را گشاد می کند تا به جریان خون کمک کند.

خواص فلفل قرمر برای مردان

کپسایسین فلفل قرمز ترکیبی که عامل گرمای تند آن است، از طریق مکانیسم های مختلف گسترش سلول های سرطانی پروستات را متوقف می کند. این خاصیت فلفل قرمز برای مردان بسیار مفید است. کپسایسین باعث خودکشی در هر دو نوع اولیه سلول های سرطانی پروستات می شود . این مواد رشد سلول های سرطانی که توسط هورمونهای مردانه تحریک می شود و آنهایی که تحت تأثیر آنها نیستند را متوقف می کند.

بهبود میگرن

مصرف فلفل قرمز باعث کاهش حساسیت بدن شما به میگرن می شود و تمرکز بدن را از روی درد میگرن بر می دارد. این موضوع باعث می شود درد میگرن را کمتر حس کنید.

تسکین درد مفاصل

یکی از خواص شگفت انگیز فلفل تند قرمز این است که درد مفاصل را تسکین می دهد. با توجه به خواص تسکین دهنده قوی کپسایسین موجود در فلفل قرمز، می توان آن را به صورت موضعی بر روی پوست استفاده کرد تا موجب تسکین درد شود.

خواص فلفل قرمز برای بهبود متابولیسم و کاهش وزن

فلفل تند با ایجاد فرایندهای ترموژنیک در بدن ما که گرما تولید می کند و سرعت متابولیسم را افزایش می دهد. این فرایند از انرژی استفاده می کند و در نتیجه کالری اضافی را می سوزاند. همچنین فلفل تند در صبحانه باعث کاهش اشتها در طول روز می شود و در نهایت وزن را کم می کند. فلفل قرمز پیام های گرسنگی ارسالی به مغز را کم می کند و فرد کمتر احساس گرسنگی می کند.

فلفل تند قرمز چیلی

پرمخاطب های مجله: فواید چای ترش برای سلامتی

کاهش خطر ابتلا به سرطان

از آنجا که کپسایسین موجود در پودر فلفل قرمز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، به عنوان یک عامل مبارزه با سرطان به شمار می رود. این ماده باعث کاهش رشد سلول های سرطانی پروستات می شود در حالی که سلول های طبیعی را بدون آسیب نگه میدارد.

تحقیقات همچنین مصرف مقادیر زیادی فلفل را برای سرطان سینه ، لوزالمعده و مثانه موثر نشان می دهد.

مبارزه با آنفولانزا و سرماخوردگی

فلفل قرمز سرشار از بتا کاروتن و آنتی اکسیدان است که از سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا ایمنی بدن را بهبود می بخشد. افزایش دمای بدن در اثر خوردن فلفل تند باعث می شود سیستم ایمنی بدن در مبارزه با ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت شود.

رفع بوی بد دهان

خوردن پودر فلفل قرمز با جذب بوی بد دهان و ضد عفونی کننده نفس، به بهبود بوی دهان کمک می کند.

جلوگیری از آلرژی

به دلیل فواید ضد التهابی پودر فلفل قرمز می تواند به جلوگیری از آلرژی و حساسیت کمک کند.

پرمخاطب های مجله: خواص شگفت انگیز میخک برای سلامتی

تازه های مجله: ادویه های پرکاربرد در آشپزی چینی کدامند؟

 

عوارض مصرف بیش از حد فلفل قرمز

احساس سوزش

فلفل چیلی به دلیل طعم تند و سوزاننده اش معروف است. فلفل قرمز به عصب های انتقال درد وصل شده و باعث احساس سوزش شدید می شود. مصرف بیش از حد فلفل چیلی باعث درد شدید، التهاب، تورم و قرمزی می شود.

درد معده و اسهال

خوردن فلفل قرمز در برخی افراد باعث ناراحتی روده می شود. علائم این بیماری ها شامل درد شکم، احساس سوزش در روده ، گرفتگی و اسهال می باشد. این مورد در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر شایع تر است. فلفل قرمز می تواند علائم را در افرادی که عادت به خوردن منظم آن ندارند، موقتاً تشدید کند. به همین دلیل افراد مبتلا به بیماره های روده بهتر اممکن است بخواهند مصرف چیلی و سایر غذاهای تند را محدود کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *