مجله

طرز تهیه 3 مدل غذای دریایی سریع

غذاهای دریایی نوعی از غذاها هستند که طرفداران خاص خود را دارند. بسیاری از افراد به ویژه کودکان به دلیل بوی ماهی تمایلی به خوردن این غذا ها ندارند. در این مقاله طرز تهیه 3 مدل غذای دریایی سریع را آموزش داده ایم. با خرید ادویه پینار می توانید انواع غذاهای دریایی را خوش طعم کنید. مزه دار کردن ماهی نیز یکی از راه های از بین بردن بوی بد ماهی است که به کمک ادویه های طبیعی پیش از پخت غذا به سادگی قابل انجام است.

پلوی دریایی

مواد لازم: برنج پخته شده، تن ماهی، سبزی(شوید 1 پیمانه، جعفری 1 پیمانه کوچک)، پیاز ۲ عدد متوسط، نخود فرنگی ۲ بوته، ادویه ماهی و میگو پینار، زردچوبه

طرز تهیه:

اول روغن و آب را در ماهی­تابه می ­ریزیم بعد تره فرنگی با پیاز باید سرخ شود و نرم شود بعد نمک و فلفل به مقدار کم اضافه می­ کنیم. سپس مخلوط می ­کنیم و بعد شوید را اضافه می‌کنیم. اگر شوید را زیاد سرخ کنیم تلخ می ­شود و بعد جعفری برای طعم و عطر غذا می­ ریزیم. بعد شعله را کم می‌کنیم بعد نخودفرنگی اضافه می کنیم.

نخود فرنگی باید از قبل پخته شده باشد بعد تن ­ماهی را اضافه می ­کنیم. تن ­ماهی را از قبل خرد می­ کنیم در ظرف را می­ بندیم. قسمتی از سبزیجات با تن ­ماهی یا مخلوط را در ظرف دیگری می ­ریزیم.  بعد برنج روی آن می­ ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس برنج را می­ریزیم و ادویه ماهی و میگو را به آن اضافه می کنیم. بعد روی شعله گاز با دمای خیلی کم می­ گذاریم. مواد را خوب با برنج مخلوط می ­کنیم. به هم می ­زنیم وقتی با هم مخلوط کردیم شعله را کم می ­کنیم و در ظرف را می ­بندیم تا با هم دم بکشد.

خوراک دریایی

مواد لازم: ماهی 3 عدد، سیر 3 عدد، تره فرنگی یک بوته خرد شده، سیب زمینی پخته شده ۲۰۰ گرم ، فلفل دریایی ۳ عدد،نمک و فلفل و آبلیمو و پودر سیر و ادویه ماهی و میگو

طرز تهیه:

اول آب را در قابلمه می­ریزیم بعد پودر سیر می­ریزیم بعد تره فرنگی و جعفری بعد آبلیمو و کمی سرکه می­ریزیم و بعد ماهی خام را در آب می ­ریزیم. تکه‌های کوچک ماهی را هم در آب می ­ریزیم و می­گذاریم تا مقداری جوش بیاید. آن را از روی اجاق برمی­داریم و کنار می­ گذاریم ماهی­تابه را روی گاز می ­دهیم و تره فرنگی در آن می‌ریزیم و می‌گذاریم تا نرم شود. بعد سیب زمینی که از قبل پخته ­ایم خرد کرده می ­ریزیم و طبخ می­ کنیم. بعد فلفل سبز و قرمز را می­ریزیم بعد جعفری را اضافه می ­کنیم. بعد نمک و فلفل و ادویه ماهی و میگو را اضافه می ­کنیم.

سپس مقداری از آب ماهی را در ماهی­تابه می­ریزیم و شروع به تفت دادن می‌کنیم اگر دوست داشته باشید می­ توانید مقداری
زردچوبه نیز اضافه کنید لازم است که مقداری شیر به میزان نصف استکان به مایع ماهی­تابه اضافه کنیم. آرد را با مقداری شیر سرد مخلوط می­ کنیم وقتی که خوب مخلوط شده به مواد اضافه می­ کنیم و می­ گذاریم تا غلیظ شود.

سوپ ماهی

مواد لازم: ماهی 1 عدد – کره ۱۰۰ گرم – پیاز ۲ عدد – هویچ ۲ عدد – کرفس 2 شاخه بلند – قارچ ۲۵۰ گرم- آب – نمک، فلفل سیاه ، زردچوبه

طرز تهیه:

آب را ابتدا می ­جوشانیم بعد ماهی را در آن می­ریزیم و مقداری نصف پیاز و نصف هویج و نصف کرفس را می­ریزیم. سپس نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه می ­کنیم و می­جوشانیم تا جا بیفتد. بعد ماهی­تابه دیگری را روی اجاق قرار می­ دهیم. در مرحله بعد کره می­ریزیم و بعد بقیه پیاز را اضافه می کنیم. سپس کرفس و سیر و هویچ را می­ریزیم و خوب سرخ می­ کنیم.  بعد قارچ را می ­ریزیم و هم می ­زنیم و در ظرف را می­بندیم تا به مرحله پخت برسد.

سپس آرد را اضافه می­ کنیم. مقداری از آب جوشانده ماهی را در مواد ماهی­تابه می­ ریزیم و هم می ­زنیم و تا حباب زد دوباره آب می­ ریزیم مرتب باید هم بزنیم تا ته نگیرد. سی دقیقه طول می‌کشد تا این سوپ آماده شود می‌توانید با لیمو میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *