مجله

خواص دارچین

خواص و فواید دارچین برای سلامتی دارچین سیگاری و پودر دارچین آسیاب شده

دارچین یکی از ادویه های پرکاربرد در سفره مردم ایران می باشد. اما عصاره های پوست و همچنین برگها، گلها، میوه ها و ریشه های درخت دارچین از هزاران سال پیش در طب سنتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گرفته است. دارچین در در پخت انواع برنج و خورشت و دسرها مثل فرنی، حلیم و شله زرد و حتی در تزیین آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در زمان خرید ادویه می توانید دارچین را نیز از فروشگاه آنلاین پینار تهیه کنید.

انواع دارچین

معروف ترین انواع دارچین کاسیا و سیلان می باشد. دارچین کاسیا با رنگ تیره در جنوب شرقی آسیا می کند. دارچین سیلان که به آن دارچین واقعی نیز گفته می شود، اغلب در کشورهای دیگر استفاده می شود.

دارچینی که در فروشگاه می خرید می تواند یکی از دو نوع اصلی سیلان یا کاسیا یا مخلوطی از هر دو باشد. آسیاب سیلان راحت تر است اما ممکن است فواید سلامتی یکسانی نداشته باشد. برای خرید دارچین حتما به نوع و ترکیبه آن دقت کنید.

نوع دیگر دارچین سیگاری است. دارچین سیگاری نسبت به سایر دارچین ها عطر بیشتری دارد. البته قیمت این ادویه بیشتر از سایر انواع این ادویه است.

فواید دارچین برای سلامتی

فاید دارچین برای سلامتی انسان بسیار گسترده می باشد. اما خواص این ادویه در درمان بیماری قلبی، بیماری آلزایمر، سرطان، عفونت، پوسیدگی دندان ، آلرژی ثابت شده است.

کنترل دیابت و کاهش قند خون

برخی تحقیقات نشان می دهد دارچین برای افراد دیابتی مفید است. این ادویه در کاهش قند خون نیز موثر است. دارچین ممکن است قند خون را کاهش دهد. اما بر هموگلوبین A1C که شاخص سطح قند خون در یک دوره طولانی است ، تأثیری نداشت. همچنین ممکن است باعث کاهش کلسترول در افراد دیابتی شود.

لاغری و کاهش وزن

یک بررسی نشان می دهد که دارچین ممکن است به چاقی و کاهش وزن کمک کند.

درمان التهابات روده

گاهی اوقات برای سندرم روده تحریک پذیر یا سایر مشکلات معده یا روده استفاده می شود. اما مشخص نیست که کار می کند. دارچین دارای خواص آنتی اکسیدانی ، آنتی بیوتیکی و ضد التهابی است ، اما در حال حاضر مطالعات کافی برای اثبات عملکرد آن در افراد وجود ندارد.

مصرف مقادیر طبیعی دارچین احتمالاً تأثیر زیادی روی سلامتی شما نخواهد داشت. خوردن مقدار زیادی از آن نیز ایده خوبی نیست.

از آنجا که دارچین به عنوان یک درمان ثابت نشده است ، دوز مشخصی برای مصرف آن وجود ندارد. برخی از متخصصان 1/2 تا 1 قاشق چای خوری (2-4 گرم) پودر در روز را پیشنهاد می کنند. برخی مطالعات بین 1 گرم تا 6 گرم دارچین استفاده کرده اند. دوزهای بالا ممکن است سمی باشد.

خواص دارچین و فواید دارچین از چودر دارچین آسیاب شده و دارچین سیگاری

پرمخاطب های مجله: خواص شگفت انگیز زردچوبه برای پوست و مو

عوارض دارچین

تحریک و آلرژی: دارچین معمولاً هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی کند. اما استفاده زیاد می تواند باعث تحریک دهان و لب شود و باعث زخم شود. برخی از افراد به آن حساسیت دارند. اگر آن را روی پوست خود بگذارید ممکن است باعث قرمزی و تحریک شود.
مسمومیت: خوردن مقدار زیادی دارچین کاسیا می تواند سمی باشد، خصوصاً اگر دچار مشکلات کبدی هستید. کومارین، ماده ای که در برخی از محصولات دارچین وجود دارد، می تواند باعث مشکلات کبدی شود، اما مقدار دریافتی شما آنقدر ناچیز است که احتمالاً مشکلی ایجاد نخواهد کرد. با توجه به کمبود شواهد در مورد ایمنی آن، کودکان، زنان باردار و زنانی که شیرده هستند باید از دارچین به عنوان درمان خودداری کنند.
کاهش قند خون: دارچین ممکن است بر قند خون شما تأثیر بگذارد. بنابراین اگر مبتلا به دیابت هستید و از مکمل های دارچین استفاده می کنید ، ممکن است لازم باشد روش درمان خود را تنظیم کنید.
سابقه بیماری زمینه ای: اگر به طور مرتب هر دارویی مصرف می کنید، قبل از شروع استفاده از مکمل های دارچین با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند بر نحوه عملکرد آنتی بیوتیک ها، داروهای دیابت، رقیق کننده های خون ، داروهای قلب و سایر افراد تأثیر بگذارند.

پرمخاطب های مجله: خواص شگفت انگیز فلفل قرمز برای سلامتی

میزان مواد مغذی دارچین

شاید تاکنون به مواد مغذی دارچین فکر نکرده باشید. درست است که دارچین تقریباً هیچ پروتئین و چربی ندارد و در تغذیه کلی شما نقش زیادی نخواهد داشت. اما ، یک قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده حاوی این موارد است و مقدار زیادی ویتامین و سایر مواد مغذی را به شرح زیر تامین می کند:

حدود 6 کالری
حدود 0.1 گرم پروتئین
حدود 0.03 گرم چربی
حدود 2 گرم کربوهیدرات
حدود 1 گرم فیبر
حدود 26 میلی گرم کلسیم
حدود 11 میلی گرم پتاسیم
حدود 3 میکروگرم (میکروگرم) بتا کاروتن
حدود 8 واحد بین المللی (ویتامین A)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *